Tietoa mainostajalle ›

ILTALAUKKU JA VANHA SORMUS

21.4.2014

Halusin esitellä teille tämän äitini erittäin kauniin iltalukun. Ei uskoisi, mutta laukku on valmistettu vanhoista videonauhoista. Äidin sisko on tehnyt tämän kutomalla ensin upean kankaan kangaspuissa, jonka jälkeen vielä taidokkaasti ommellut laukun vuorineen ja sisätaskuineen.
Kankaan kuosi on eläväinen ja videonauhat kimaltelevat valoa vasten. Miten ylellinen ja erikoinen laukku. Ihailen tällaista kädentaitoa ja tietysti kekseliäisyyttä hyödyntää erikoisia materiaaleja.

Tuota yli viisikymmentä vuotta vanhaa sormusta olen ihastellut jo pikkutytöstä saakka. Äiti muistaa kuinka olen sitä aina ihaillut ja nyt hän lahjoitti minulle tuon vanhan sormuksen ihan omaksi. Olen vuosien varrella yrittänyt löytää jotain vastaavaa, mutta nytpä minulla on tuo ihan alkuperäinen ihastukseni kohde.
Sormus on kultaa ja siinä on tuo kaunis vaaleanpunasävyinen kivi - sitä en tunnista. Aion viedä sormuksen huollettavaksi ja sitten pyrin käyttämään sitä, ainakin aina kun raaskin.

Vanhoissa koruissa on kyllä sitä jotakin!

14 comments

  1. Ihan mielettömän upea tuo sormus! Sain omalta mummolta kotoa pois muuttaessani hopeisen rintakorun, jota olin lapsesta saakka ihaillut. Sillä on ihan valtava tunne-arvo, pitäisi varmaan tehdä siitä joskus oma postauksensa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vanhat saadut korut ovat kyllä aikamoisia aarteita. Tosiaan tuo on ollut unelmieni sormus pikkutytöstä saakka, ihana kun nyt sain sen omakseni ja käyttöön.

      Poista
    2. niin, ja tee ihmeessä siitä postaus, tykkäisin nähdä tuon korun!

      Poista
  2. Todella kaunis sormus :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, niin minustakin. Vien sen vielä kunnolla puhdistettavaksi, niin koru pääsee täyteen loistoonsa.

      Poista
  3. Voi miten kaunis sormus! Pidän tuosta kiven väristä erityisen paljon! Itselläni on myös vanha kivellinen kultasormus -50-60-luvun paikkeilta. Se on aarre, jonka on enimmäkseen korurasiassa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö :) minä olen aina ollut vaaleanpunaisesta tykkäävä, heh. Vanhat korut tosiaan ovat aarteita!

      Poista
  4. Laukku on todella kaunis ja enpä olisi arvannut, mistä se on valmistettu. Mutta tuo sormus, AH!! Aivan täydellinen ja mikä parasta, perintösormus, jolla on tarina!!

    -H

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö, en minäkään olisi uskonut materiaalia ensinäkemältä. :)

      Joo, olen niin iloinen tuosta sormuksesta - pitää viedä se pikimiten huoltoon, että saan sen käyttöön.

      Poista
  5. Minä tunnetusti rakastan vaaleanpunaista ja vanhoja sormuksia - tuo äidiltäsi perimäsi on ihana! Mahtaisiko kivi olla ruusukvartsia?

    Minä olen saanut äidiltäni jo vuosia sitten hänen vanhan sormuksensa, joka on melko samanlainen kuin tuo sinun. Sekin on keltakultaa, mutta sen kivi on ametisti. Ihana sekin, ja mikä tunnearvo sillä onkaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää kysyä kultasepältä mikähän kivi on kyseessä, minä kun joudun vähän pienennyttämään sormusta ja samalla puhdistuttamaan sen.

      Tällaiset vanhat kauniit sormukset on ihania ja bonuksena tosiaan tarinat ja historia.

      Poista
  6. Onpa hieno laukku! Se näyttää joltain merkkiluksuslaukulta. Yleensä en ole itsetehdyn perään, mutta tämä oli kyllä hieno,.
    t. mimi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, minäkin olen tosi tarkka laukkujen suhteen ja tuo tosiaan näyttää upealta, eikä yhtään ole sellainen "itse tehty" olo, vaikka eihän siinäkään sinänsä mitään haittaa olisi.

      Poista
  7. Laukku on UPEA! T. todellinen laukkunirso:)

    riiri

    VastaaPoista