Tietoa mainostajalle ›

VUOHENJUUSTOSALAATTI JA MUUTA

11.2.2014

Nälkäisenä on hyvä etsiä luonnoksista ruoka-aiheinen postaus. Viime sunnuntaina söimme herkullisen ja rennon illallisen. Minä tein vuohenjuustosalaatin ja isäntä grillasi terassilla naudan ulkofileen ja seuraksi pekoniin käärittyjä, tuorejuustolla täytettyjä tummia herkkusieniä.
Vuohenjuustosalaatissa oli pohjalla sekoitus vaaleaa, makeaa rapeaa salaattia ja villirucolaa, sitten avokadoa ja tomaattia, pinnalle paistetut vuohenjuustokiekot ja paahdetut pinjansiemenet sekä lorautus hunajaa. Salaatin tietysti muuten silasin oliiviöljyllä, suolalla ja pippurilla. Vuohenjuston paistaminen ei meinannut onnistua minulta edes leivinpaperin avulla. Ensi kerralla isäntä lupasi hoitaa homman mallikkaasti grillillä.

Huomatkaa oluen oikeaoppinen lasi :)

Täytetyt herkkusienet ovat herkkua. Eihän pekonilla, pippurituorejuustolla ja sienillä voi mennä maut pieleen. Grillissä näistä tulee erityisen herkullisia.
Minä nautin puoli lasillista punaviiniä, olen nyt tottunut jo siihenkin. Lihan kanssa viini vain sopii niin hyvin.

Meidän ruokajutut menee aina sutjakkaasti. Isäntä hoitaa ulkona kokkailtavat ja minä autan lisukkeissa. Grilli ja muut pihalla käytettävät kokkausvälineet ovat meillä käytössä läpi vuoden.

7 comments

  1. Voi nam nam. Ihana ateria.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, tuollaiset rennot, ei liian suunnitellut ateriat on ihania :)

      Poista
  2. Kun ostaa Stokkan juustotiskistä sen vuohenjuustoviipaleen (leikkaavat valmiiksi viipaleiksi), kuumentaa pannun ensin valmiiksi kunnolla kuumaksi (ja laittaa sille tilkan öljyä) ja paistaa siinä aika nopsasti molemmin puolin, onnistuu varmasti; niin kaunis paistopinta! Älä luovuta, kokeile tämä vielä ennen kuin annat isännän tehtäväksi. Granaattiomena ja päärynä sopivat tähän salaattin myös tosi hyvin. Mulla on päällä vuohenjuustosalaatti-innostus, kun se paistuu niin helposti ja on niiiiiin hyvää. Suosittelen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyypä kokeilla tuota juustovikkiä, kiitos! Mulla oli sellainen pieni pötkövuohenjuusto, ilmeisesti se sulaa helpommin pannulle. Tiedätkö, mä en tykkää Granaattiomenissa niistä siemenistä, ovat kovia purra, sama kuin lakan siemenet..vai pitääkö ne niellä kokonaisina, en oikein ymmärrä :)) Mut joo, makea päärynä, se olis nappi tossa! Koklaan.

      Poista
  3. Vuohenjuusto... voiko sitä syödä liikaa? Ei! :)

    VastaaPoista
  4. Mulle maistuu ennemmin halloumi ja leipäjuusto kuin vuohen-, mutta pinjansiemeniä voisin syödä määrättömästi...

    VastaaPoista