VUONANKAALTA

22.11.2013

Tällä hetkellä olemme innostuneet kokkailemaan vähemmän hiilareita sisältäviä ruokia. Nyt keho on huutanut kaikkea vihreää. Lautaselta löytyy usein salaatteja, vihanneksia, lihaa ja juustoja. Jokunen ilta sitten kokosin aterian kaikesta mitä kaapista löytyi. Oli niin hyvää, että ajattelin jakaa tämän teillekin.

Salaatti koostui vuonankaalesta, tomaatista, purjosta, rucolasta ja säilötyistä artisokan sydämistä.
Lisäsin salaattiin öljyä, suolaa ja pippuria. Artisokkien etikka riittää hyvin kipristämään makua, itse kuitenkin puristin lisäksi pienen tilkan sitruunanmehua joukkoon ja vaisun lorauksen punaviinietikkaa. Tuli hitusen kirpakkaa, mutta pidän siitä.

Lämmitin pannulla fetapalaa ja pilkoin sen salaattikeon päälle. Pidän vähän lämmitetystä fetasta tosi paljon. Tosin olen aika huono paistamaan juustoja, joten jos jollakulla on siihen pätevä vinkki, saa kertoa. Mulla tuppaa juuston paistopinta jäämään paistinpannuun kiinni.
Lopuksi vielä lihaisampi osuus, eli tällä kertaa pannulla paistetut Chorizo-makkarat. Sopivat muuten aika hyvin etikkaisen salaatin makuun. Vuonankaali oli maukasta, pidän siitä enemmän kuin joistakin salaattilajikkeista. Pitää muistaa ostaa useamminkin.

Maukasta viikonloppua!

6 comments

  1. En mä edelleenkään saa mitään lähetettyä Firefoxilla, vai tuleeko ne perille? Mitään ei kyllä näy mulle :D Mä niin inhoon kaikkee it-juttuja ja tekniikkaa ja kaikkea laitteita. Mun kaveri nauroi kun luki mun cv:tä ja olin kirjoittanut siihen atk-taidot, ettei tollasta enää ole. Mitä? Ei vai oo enää automaattista tietojen käsittelytaitoa? :D Sanoo tyyppi jolla on kuitenkin vielä yläasteella ollut KONEKIRJOITUSTA….

    Mutta asiaan. Vuonankaali on niin ihanaa! Hyvää ja näyttää kauniilta lautasella eikä tartte repiä pieniksi vaan on valmiiksi sopivan kokoista. Laiska(ko?) :D

    t. Tiina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsit, tämä ainakin tuli perille, en tiedä oletko jotain muuta lähettänyt. Hihii, mä niin samaistun sun atk-taitoihin :) Muuten, yksi ihanimmista asioista joita olen kouluajoista oppinut on nimenomaan kymmensormijärjestelmällä kirjoittaminen. On aivan täydellisen ihana omata nykypäivänä tuo taito. Että konekirjoitus kunniaan.

      Joo, vuonankaali on hyvää. Juu ja pienet helpotukset ruoanlaitossa ei ole koskaan pahitteeksi.

      Poista
  2. Säilötyt artisonkonsydämet on omaa herkkua. Niitä tulee syötyä ihan liian harvoin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on kyllä hyviä, ja samoin, liian harvoin niitä muistaa ostaa.

      Poista
  3. Muistaakseni luin jostakin, että juustojen paistamisessa hyvä apu on leivinpaperi pannun ja juuston välissä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitos, kokeilen tuota vinkkiä ensi kerralla!

      Poista