BLOGGAAJAN NURKKA

3.8.2013



Tänään minulla oli vapaapäivä. Tarkoituksena oli olla erittäin touhukas ja siivoilla koti putipuhtaaksi viikonlopun kunniaksi, vaan minäpä olen enimmäkseen istunut tietokoneen ääressä. Minulle käy vallan usein vapaapävinä köpelösti, nukun liian myöhään ja siitä seuraa pääkipupäivä. Miksiköhän liian pitkäksi venynyt aamu-uni saa tuon inhottavan ilmiön aikaiseksi. Tässäpä vieläkin nökötän koneen ääressä. Olen kyllä saanut jotain pientä aikaiseksi kotonakin, kuten täyttänyt maljakoita kukkasilla ja heiluttanut rättiä keittiössä ja kylppärissä.

Touhuilujen lomassa nappailin pari kuvaa keittiön nurkasta, joka on nykyisin lempparibloggailumestani. Jokin aika sitten sain valkoisen Tolomeo-valaisimen keittiön seinälle ja sen valossa on vaan niin mukava istuskella iltaisin. Ergonomisempi tuoli/pöytä ei olisi pahitteeksi, mutta nurkkauksen kodikkuus ja hyvä valo vie voiton työasennon mukavuudelta.

Meillä muuten kukkii moni yrtti kasvimaalla, olen keräillyt niitä maljakoihin. Kertokaapas te kokeneemmat viljelijät, olisiko kukkimisen voinut välttää ahkerammalla napsimisella ja onko käyttö kukinnan jälkeen ruoanlaitossa jo huono idis?

PS. olen yrittänyt aktivoida mun omaa Pinterestiä pääset sinne tästä

2 comments

  1. Syötkö iltapalaa nukkumaan mennessäsi? Tuli heti mieleen, että sokerit on laskenu liian alas pidemmän paaston aikana jos samaa ongelmaa ei ole aijemmin noustessasi.



    En ole yrtti-asiantuntija, mutta raparperista olen kuullut, että kukkavana kannattaa katkaista heti pois. Vie kuulema voiman ja raparperin maku kärsii. En tiedä yrteistä vaikuttaako kukinta makuun?

    VastaaPoista
  2. Anne Malia3/8/13 04:04

    Syön aina iltapalaa, just ennen nukkumista tarviin jotain suolaista. Toi on ollu mulla aina, et jos nukkuu liian pitkään tulee helposti pääkipu. Luin joskus jostain et se tosiaan voi aiheuttaa mihreeniä. Hassuu.



    Joo, on vähän opetteluu vielä noi viljelyjommat. Täytyykin tarkkailla raparperejä! Kiitos vinkeistä Ää

    VastaaPoista