Tietoa mainostajalle ›

Villiksessä

19.5.2012

kuva

kuva

kuva

(villatakki Marni / t-paita H&M / farkut Current Elliott / ballerinat Repetto)

Pyörähtelin lämpimissä vaatteissa, aamulla asuni ei ollut ihan sama. Olin lähtenyt töihin ilman sukkiksia, jalassa oli nudet ballerinat ja villatakkina Acnen vaaleanharmaa kittanamalli. Päivällä piipahdin kotona ja oli pakko lisätä vaatetta, kuinka vielä voikin olla noin kylmä. Ehkä se kylmyyden tunne johtuu osittain myös väsymyksestä, olen kieltämättä raatanut viime päivinä aika paljon. Nauroinkin, että menen töihin lepäämään, siellä kun ei onneksi ollut yhtään fyysinen päivä. Päivän asuksi valikoitui laatikosta käteen sattuneet vaatteet. Pukeutumishuoneeni on ihan kesken, se on tällä hetkellä täynnä laatikoita, muovisäkkejä ja valaisimia. Yksi osa vaatekaapistosta on hankittu, mutta se lojuu vielä paketissa kasaamattomana. Toiveita olisi ennättää saada se käyttöön joskus ensi viikon lopulla. Täällä siis kaivellaan vielä tovi vaatteita laatikoiden syövereistä. Mutta olen luvannut itselleni, että kun kaikki nämä hässäkät on järjestyksessä, palkitsen itseni jollain kivalla vaateostoksella.

Minua hymyilytti tänään kun tulin bussilla töistä kotiin - siis niinkin yksinkertainen asia kuin bussilla työmatkaaminen. Uhosin aikanaan, että kun muutamme omakotitaloon, täytyy meidän ostaa toinen auto, en rupea bussilla kulkemaan. Joo. Nyt sattuikin mukavasti, talo löytyi paikasta johon kulkee bussi ihan viereen ja samalla bussilla pääsee myös ihan työpaikan lähelle. Ei mitään järkeä hankkia kahta autoa, kun bussilla pääsen ovelta ovelle. Tavallaan nautinkin tuosta omasta hetkestä, rauhoittua vartti ennen ja jälkeen työpäivän - bussimatkani siis kestää reilun vartin verran. Ekan kerran kun menin bussilla kotiin olin ihan pihalla. Odottelin ensin väärällä puolen katua, onneksi tajusin ajoissa vaihtaa suuntaa. Minulla ei ollut hajuakaan mitä maksaa bussilippu, kyselin ohjeita pysäkillä seisoneelta naiselta. Vieläkään en ole ostanut kausilippua, tarkkailin tänään mihin se lippu laitetaan kun bussiin noustaan. Tuntuu varmaan hassulta, mutta kun en ole tähän ikään mennessä montaa kertaa paikallisbussilla kulkenut. Nuorena Kokkolassa mentiin kouluun polkupyörällä tai vanhempien kyydillä, aikuisena olen aina asunut Turun ydinkeskustassa työpaikan lähellä ja kauemmaksi asioidessa olen käyttänyt omaa autoa. Näin se vain on, nyt on tullut opeteltua uusi kulkumuoto.

It is still so cold here. I had to wear warm cardigan and black tights. I tried to survive without those in the morning, but had to give up during the day, I simply was feeling too cold. Maybe it is due the fact that I am quite worn out after all this work with the moving. But it will be several days until I get to organize my wardrobe, so my clothes will be what ever comes from the box first. But I have promised to myself, that when everything is ready, I will buy something nice for my closet.

4 comments

  1. Voi kun olet suloinen :) Sama juttu meillä muuton myötä, paitsi että edelliseen työpaikkaani menin bussilla ja metrolla, nyt jos hyvä säkä käy pysäkille mennessä, saattaa riittää vain yksi bussi. Matkaa taitaa minulla olla vähän enemmän kuin sinulla, 8km. Ennenkuin loukkasin polveni, olin ajatellut pyöräillä aina kun mahdollista, mutta nyt siitä ei sitten toviin ainakaan tule mitään.

    VastaaPoista
  2. I May Say19/5/12 13:20

    Onnra uuteen kotiin!

    Odotan innolla kaikkia tulevia postauksia uudesta kodista. Tai sen "rakentamisesta", koska tärkeintä ei ole päämäärä vaan matka :-)

    Bussimatkat ovat kivoja. Minullakin bussi menee kotiovelta keskustaan, joten toistaiseksi olen pärjännyt ilman omaa autoa.

    Itse asiassa, auton omistaminen on mielestäni turhan työlästä; pitää tankata autoa, huoltaa, parkkeerata jne. Tähän asti olen saanut lainata mieheni autoa tarvittaessa. Hän aina tankkaa sen ja tarkistaa pissapojannesteet etukäteen. Kätevää :-)

    Tsemppiä muutturutistukseen!

    VastaaPoista
  3. Tota vaihetta muutossa en kyllä ollenkaan kaipaa. Mulle jäi vähän traumoja entisestä muutosta ja vannoin silloin, että en ikinä enää muuta. Mutta on se mieli tosta muuttunut. Tsemppiä loppurutistukseen!

    Odotan kanssa kuvia uudesta kodista, etenkin tuosta pukeutumishuoneesta. Se kuulostaa todella kivalta. Kuvailin yksillä asuntomessuilla vaatehuone/pukeutumishuoneita ja ajattelin, että saisinpa joskus sellaisen.

    Itse käytän oikeastaan ainoastaan julkisia ja polkupyörää. Minustakin auto kaikkine huoltoineen kuulostaa tosi rasittavalta :)

    VastaaPoista
  4. Anne (Malia)20/5/12 15:33

    Lilou:
    Heh, outoa tämä taitaa olla :) Meiltä suunnilleen sama matka, vajaa 10 km vissiin. Bussilinja on kuulemma hiljainen, siksi niin nopea, jutteli bussikuski minulle.
    Pyörällä minusta ei ole kulkemaan, vaikka ajattelinkin pitkästä aikaa sellaisen hankkia, mutta työmatkoja en sillä tekisi :)

    I May Say:
    Kiitos kiitos :) postauksia tulee, jahka laatikoita vähenee...

    Bussilla on ainakin vielä tosi rentouttava kulkea. Sama juttu auton kanssa täällä, on niin helppoo kun tuo toinen hoitaa sen ja jos mä käytän, voin vain ottaa avaimet ja ajaa :)

    Tanja:
    On tää muutto aika kauheeta! Pahinta on vanhan lopputyhjennys ja siivous, ei malttaisi enää mennä sinne, ja ihmettelee, miksei laittanut niitä särkyviä ja lehtipinoja ja kukkia kuitenkin muuttoliikkeen mukaan...Hullu olin! No tämä päivä enää siellä päässä hommia.

    Pukeutumishuoneesta tulee kuvia kunhan valmistuu. Olen jo saanut tiltin ja purkanut vaatteet laatikoista ja järkännyt väliaikaiseen hyllyyn siisteihin pinoihin, en kestänyt sitä penkomista.

    Onneksi mulla ei oo omaa autoo ;)) mut silti auto käytössä, heh.

    VastaaPoista